Räknare

torsdag 3 mars 2011

since we're there...

En morgon i SC

Vaknar bredvid den vackraste finaste, känner mig nöjd och lycklig. Tänk att få vakna i ens älskades famn, och få ligga kvar - känns otroligt för mig, helt overkligt. Jag andas in hans doft, vill bara ha mer och mer. När vi tar oss upp joggar vi tillsammans de fem minuterna ned till main beach. Det är en underbar känsla att kasta av sig strumpor och skor och låta den fortfarande svala sanden få omge bara fötter. Vi löper längs vattenbrynet, ibland kommer en våg lite för snabbt och sveper över våra kalla fötter. Jag skriker till, lycklig över att känna så mycket. Kärlek, kyla, värme i hjärtat, mjuk sand under fötterna. Vågornas brus överröstar vårt försök till samtal. Vi springer runt klippan till seabright och spurtar fram till fyren. Vi trillar ned i varandras armar, trötta och lyckliga. Svettdroppar blandas. Några minuters yoga, ackompanjerat av fågelskrik, vågornas mäktiga brus och solstrålar som börjar titta fram. När vi joggar tillbaks har fler människor hittat ut. Vi köper varsin kaffe, sätter oss på bänken och njuter av solen och slötittar på en volleyboll-match som pågår. Jag känner hur lyckan bubblar i magen, vill pausa livet en stund - komma ihåg denna fantastiska känsla - för alltid!


love cali

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än att hålla med! Jag älskar Cali och gör det fortfarande. Är glad att vakna upp här varje morgon!

    http://scienceandletters.tumblr.com

    SvaraRadera