Räknare

torsdag 31 mars 2011

Alone again

Nu är jag ensam igen i mitt hem. Det har varit trevliga dagar men det är ändå skönt att bara behöva tänka på sig själv igen och inte anpassa läggdags och uppstigning efter någon annan. Jag har skrivit en del på morgonen, ska strax iväg till mottagningen och sedan lite skola. Direkt efter tänkte jag försöka ta en sväng till gymmet för lite spinning och yoga. Sedan är jag nog härligt trött ikväll.
Dagens minus är definitiv att regnet piskar hårt mot rutan och mitt hjärta känns lite tyngre än vanligt. Jag tänder doftljus och försöker att stänga ute känslan av att allt inte står rätt till. Jag fixar och donar för att öka känslan av välbefinnande. Hoppas på att det ska fungera, vet av erfarenhet. Människor har ofta mer makt över sitt eget mående än vad man kan tro, inte alla så klart. Men många. Jag samlar bilder av mina nära och kära inom mig och allt annat som jag är tacksam över och känner att välbefinnandet smyger fram igen, sakta men det finns där.


namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar