Räknare

tisdag 1 mars 2011

reflektioner på kvällskvisten

jag njuter av att få sova i min egen säng, har krupit ned mellan mjuka lakan och ett fluffigt täcke som slukar både mig och den lille. Jag är galet trött och borde egentligen sova, men jag vill inte riktigt släppa taget om dagen. Jag vill njuta extra mycket av de sista timmarna, av att få sova i min egen säng, över att ha upplevt en produktiv dag. Imorgon behöver jag inte ställa klockan - detta säger jag i visshet om att jag måste lämna huset senast 9,30 - men kommer förmodligen vakna vid
7. Jag har bara mig själv att ta hand om när jag vaknar. Jag får dricka kaffe i morgonrocken och läsa tidningen utan att behöva bry mig om något annat. I min film ska jag även äta rostbröd och dricka riktigt härligt gul nypressad apelsinjuice. I samma film strålar solen in genom fönstret med löfte om att en underbar dag väntar. Jag äter aldrig rostbröd till frukost och föredrar färsk apelsin istället för juice. Det är dessutom mars och det var länge sen solen bevisade sin existens. Men min film rullar på - ackompanjerad av ljuv musik, i en värld jag styr. Vi syns imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar