Räknare

söndag 6 mars 2011

Lördagens shopping

Nu för tiden har jag nätshoppingförbud med vissa strikta undantagsregler. H&M kan aldrig bli ett undantagsfall, tyvärr. Eller - nästan aldrig i alla fall. Kombinationen mycket nedsatta plagg - månadskonto och en tråkig dag gör det riktigt farligt att surfa in på H&Ms sida. Det känns liksom inte på riktigt, man klickar bara i det man vill ha - man kan med fördel beställa lite extra då det är så lätt att skicka tillbaks - klickar sig vidare till kassan där alla mina uppgifter finns förinskrivna. Klick klick klick och så var tjugo plagg på väg hem till mig, utan att ett öre har dragits från mitt konto. Jippie. Och eftersom allt är så billigt så är det ju nästan synd att skicka tillbaks.
"Basplagg kan man aldrig få för många av" brukar jag glatt informera min rumskompis medan jag viker och lägger in ännu ett ljusbeigt linne i garderoben.
Men nu är det stopp. De ljusbeiga baslinnena hotar att ta över min garderob, det är kris! Därför infördes H&M onlineshop köpstopp!
Igår var jag på RIKTIGA hm och shoppade, det blev den blygsamma summan 380 kr och jag fick lite ångest när jag halade upp mitt VISA-kort. Japp, det är så det ska kännas när man shoppar! Och inte ett enda ljusbeigt baslinne fick följa med hem. Däremot som sagt ett par nya löpartights från H&M tillsammans med en eyeliner och en ny sminkpensel. Från Stadium ett träningslinne och från gina en tröja och en topp i lite kortare modell samt en färgglad vårtopp som ska få följa med mig på min lilla resa nästa vecka! Det var veckans shopping det. Nu är det nio timmars jobb till innan jag får trampa hem och ha söndagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar