Räknare

tisdag 15 mars 2011

Rudolf

Rudolfvarning på mig ikväll, näsan är illröd och ansiktet bränner lite härligt skönt. Ja, jag vet - jättefarligt!!! Men min brist på sol gör att jag bortser från det den här veckan... Det var faktiskt under morgonens löprunda (som bara var halvsolig) som den första varningen kom. Jag tyckte folk tittade lite extra konstigt på mig när jag vandrade hem från parken, men det ingår i kulturen att stirra ut folk här så jag brydde mig inte nämnvärt. På med keps och solisar, linne och shorts - sedan intog jag liggande läge ett par timmar på balkongen. Lyckades dåsa till så där sommar-semester-skönt, hörde bilar som tutade och barn som skrek i bakgrunden, några hundar som skällde och någon som byggde hus i närheten - till detta lät jag ögonlocken bli tunga, boken trillade ur handen och solen värmde riktigt skönt! Som eftermiddagsfika gick vi till crèpe-stället precis i närheten där den godaste crèpsen återfinns - en malibu-crèpe med vit choklad och kokos (ja, det smakar helt fantastiskt!!!!!). Sedan lyckades jag smälla i mig ett helt choklad när jag tittade klart på en film jag somnade till igår kväll - men hey, semester ju ;)

Nu måste jag försöka conceala över rudolf-näsan och bege mig ut på middagsjakt, jag tror jag hittar nu. Vinet lockar!!!


www.clipart.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar