Räknare

tisdag 15 mars 2011

fånga dagen

Idag är det första dagen jag får klara mig själv här då min fina har ett jobb som måste skötas även vid sådana här visiter. Då han alltid varit min självklara guide och sällskap i staden blir detta en ny utmaning. Även jag har en del jobb att göra, men jag hoppas även jag kan klara av en löparrunda i parken utan att springa vilse och kanske även hitta in till ett kafé (och förhoppningsvis även tillbaks hem igen). För den oinvigda så kan det tyckas vara en löjligt simpel uppgift, men med ett lokalsinne i stil med ett kylskåp och en stad som starkt vägrar vägskyltar och gatunamn så är det betydligt svårare. Tyvärr så verkar det fina vädret ha gömt sig, himlen är grå och små regndroppar hänger i luften (som för övrigt har den angenäma temperaturen av ca 20 grader) - men ingen kyla så långt ögat kan nå. Det är alltid något. Bekämpar i skrivande ögonblick mitt morgon-koffein-behov med en kopp yerba mata, fungerar helt okej faktiskt. Inga skakningar eller aggressioner. Jag ser en strimma blå himmel och hoppas, hoppas att jag kan hitta till ett kafé och läsa i solen, å så underbart!


under solen vill jag vara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar