Räknare

måndag 2 augusti 2010

Todays shopping

Efter att B begav sig iväg till jobbet så passade jag på att stanna kvar på stan en stund för att leta lite kläder. Jag behövde en varmare tröja (utan knappar) samt ett par jeans. På Urban Outfitters plockade jag på mig 6 plagg och ville genast ha allihopa. Som tur var så lyckades jag stoppa mig själv, och det blev bara ett par shorts; svarta, dressade med hög midja. Jag hittade en jättesöt blus som hade varit perfekt till, men den får vänta - tillsammans med en tjocktröja och ett par linnen. På crossroads (second hand-butik) hittade jag ett par jeans för 14 dollar som satt perfekt!! Lagom mycket "santa cruz", det vill säga lagom slappt - ska inviga dem imorgon tror jag!! Sedan blev det ytterligare en bok (tredje den här veckan), har riktigt svårt att hålla mig borta från bokhandlarna här. Nu har jag dessutom en ny favorit, Book shop Santa Cruz , då jag insåg att här finns en hel del used books för en billig penning, dessutom mysigare än den som jag brukar besöka.
Efter mina fynd så stannade jag till på Trader Joes för att handla lite middagsmat - och lite vin så klart! Åt världens godaste sallad med babyspenat, körsbärs-tomater, morot, avokado, getost samt stekt kyckling, broccoli, bönor, vitlök, lök-röra. Detta toppades med en papaya-mango-salsa och till allt detta smarriga ett litet vitlöksbröd *mmmmmm*. Jag älskar att äta mat jag har lagat själv, då vet jag exakt vad jag får i mig.

Nu ska jag sippa vidare på mitt goda Zinfandel, mm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar