Räknare

torsdag 5 augusti 2010

Lägesrapport

Här kommer en liten lägesrapport, det är Torsdagen den 5e Augusti idag. Om exakt tre veckor ska jag åka hem, det är dagens minus. Jag vill stanna, länge länge.
  • Surfing häromdagen resulterade i en smärre panikattack. Efter ett tag tyckte jag att det gick lite bättre (det vill säga jag vågade vara kvar ute i vattnet, kunde parera vågor utan att drunkna varje gång), men då kommer en stor bamsevåg rakt mot mig. Jag släpper brädan, tar ett djupt andetag och dyker djupt, djupt ner. Känner mig stolt över att jag faktiskt inte paralyserades utav paniken, utan istället använde mig av mina nya kunskaper. Problemet är bara att när jag återigen kommer upp till ytan för att inhalera ny frisk luft till mina skakiga lungor - så får min bräda fnatt och rycker tag i mig så jag återigen dras under vattenytan. Sprattlande kastar jag mig emot brädan och lyckas äntligen få lite luft, lagom till nästa våg dyker upp. Ja, ni ser ju! Totalt livsfarligt. Inga tårar - men panik!! Dagens höjdpunkt var dock en hel flock delfiner som simmade bara en meter ifrån mig, hoppade och lekte i vågorna. Det fick mig att glömma allt annat. Så vackert!!!
  • Samma kväll gick jag på en "writers jorney" träff på den lokala bokhandeln. Vi fick skrivträna och läsa upp våra texter i en grupp om ca 20-30 personer. Jag gick därifrån med massor av inspiration och fast besluten att skriva mer, kanske börja med några kortare noveller först...
  • Dagen efter blev det ett besök på Ross och Pacific Cookie Company (världens godaste kakor!!). Därefter åkte vi nordost mot Denville. Där firades en vän med ett poolparty och bbq. Varmt och härligt, massor av god mat och Mojitos.
  • Igår var vi hundvakter och tog med bjässen till Santa Cruz Dog Beach. Vilken lycka att få se alla hundar springa runt och leka, busa och hoppa i vågorna. Man blir helt varm av lycka. Och om man är på jakt efter en dejt så är det här garanterat ett bra sätt att träffa nya människor på ;)
  • På eftermiddagen blev det lite löpning och en dejt med min kära vän C. Vi promenerade och pratade i flera timmar. Älskar våra promenaddejter.
  • Idag... ev åker vi till Big Sur och campar, eller så blir det en middag och C & J. B är ledig ikväll, uppskattar alltid de kvällarna.
NU: dricker en sojalatte och äter en branmuffin på Caffe Bene. Tanken var att jag skulle skriva några timmar, men har fastnat på olika bloggar, blocket samt andra sidor... Snart så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar