Räknare

måndag 2 augusti 2010

Paintball

Herregud, vilken dag!! Vi vaknade tidigt som bara den för att bege oss ut på äventyr med ett gäng från Bs jobb. Jag har av någon konstig anledning sovit riktigt dåligt i natt, så jag var rätt så grumpy innan jag fick mitt morgonkaffe!! Kl 9.30 var vi i alla fall framme på paintball-banan i Hollester, vi fick en snabbgenomgång om hur vapnen fungerade, samt vilka regler som gällde. Sedan utrustades vi med skydd, vapen och ammunition - sedan var det dags för KRIG!!! Det var läskigt i början då jag var lite osäker på hur ont det skulle göra, de första spelen var riktigt roliga - men sedan kom solen fram och det blev alldeles för varmt. Med svett och mascara (vad tänkte jag på i morse??) rinnande ner i ögonen under den alltför tighta masken som medförde allvarlig syrebrist samt blåmärken lite här och där - tappade spelet snart sin charm. Men jag höll ut, och jag överlevde!!! Vet inte om jag kommer göra det igen... jo, kanske. Det är en riktig adrenalinkick man får när man blir jagad och hör skott vina bakom sig, men jag är lite emot hela "leka-krig" -konceptet. Mannen som ägde stället var riktigt skum... Han var alltför vapenbesatt för att man skulle kunna ta honom på allvar.
Nu ligger våra blåfläckiga kläder i tvättmaskinen, jag slösurfar kikar på Lipstick Jungle och planerar mina nästa inköp!!! Jag är ingen warrior - det är en sak som är säkert!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar