Räknare

söndag 29 augusti 2010

Tipsigt, yoga på youtube


Kom på att jag glömt att tipsa om en riktigt bra yogavideo på youtube. Det är "kändistränaren" Sadie Nardini som har publicerat klippen, det är fyra delar (totalt drygt 30 minuter) som kombinerar andning, flexibilitet med styrka och pulshöjning. En dynamisk form som kommer locka fram många svettdroppar, tro mig :) Om ni inte hinner iväg till gymet, ge detta klippet en chans!




Dagen innan jag lämnade santa cruz testade jag Bikram Yoga för första gången. Det var en unik upplevelse, och jag bannar mig för att jag inte gick dit fler gånger!! (Vi bodde trots allt granne med centret). I 90 minuter svettades jag tillsammans med ca 20 andra i ett bastuvarmt rum. En underbar instruktör gick runt och korrigerade och gav uppmuntrande ord. Att utföra de 26 positionerna i sådan värme tog på krafterna, stundtals kände jag min nästan lite illamående, men det gick över och efteråt kände jag mig härligt mjuk i kroppen och lugn i själen. Visste ni att under 90 minuter Bikram så kan man bränna över 1000 kalorier, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar