Räknare

lördag 14 augusti 2010

"Produkt-himlen"

I ett tidigare inlägg beskrev jag hur svag jag är för muggar, jag älskar att shoppa muggar! Muggar för kaffe, muggar för te, termosmuggor - skumt va? En annan favoritkategori när det gäller shopping är "produkter", för håret, huden, makeup. Jag bara älskar älskar älskar det! De lyxiga förpackningarna i olika färger, de dyra (oftast alltför dyra) dropparna som lovar underverk. Upphetsningen och nyfikenheten när ett nytt märke ska provas, placering av nya flaskor i badrumsskåpet. Ja, produkter gör mig lycklig!! Därför är ju USA ett fantastiskt ställe för mig då de flesta hår-, hudvårds och makeup-produkterna är betydligt billigare här. Förra året köpte jag Redken och Paul Mitchell shampo+ balsam, dessa flaskor varade i nästan ett år. Fantastiskt va? Man tjänar på att köpa kvalité!!När det gäller hårfronten så ser mina inköp hittills ut så här:

Tigi Catwalk Headshot, shampo plus balsam. Dessa produkter ska verka återfuktande och göra håret mjukt och glansigt samtidigt som det reparerar skadat hår. Balsamet är återuppbyggande och lovar silkesmjukt hår. Nyponros, gingseng, veteprotein och aminosyror gör att håret ser friskt ut och känns fantastiskt.


Matrix Biolage Smothing Serum doftar fantastiskt!!! Jag använde det efter att jag hade tvättat håret igår och håret blev riktigt mjukt och kändes härligt! Även efter en natts sömn håller känslan i sig.



Slutligen har även en budgetvarian inhandlats, Organix Coconut Milk Anti-Breakage serum. Det kostade bara ett par tjugor (låter mindre än att säga ca 50 haha) och doftar härligt somrigt av kokos.

Ytterligare ett set shampo och balsam ska inhandlas, lutar lite åt Redken då jag älskar deras produkter... Men det är ju alltid trevligt att testa något nytt. Tips, någon?

1 kommentar:

  1. Kolla in hårprodukter hos FixaTillDig.se. Du hittar det mesta på marknaden och till bra priser!

    SvaraRadera