Räknare

måndag 28 februari 2011

stressig dag

Flyg och fläng och ett styng i hjärtat av dåligt samvete. En liten svart krabat skriker efter närhet och uppmärksamhet. Jag lovar mig själv att kramas extra mycket med honom så fort det blir lite lugnare, kanske ännu en gång köpa lite nya leksaker. Herregud, jag är inte ens mamma men försöker redan köpa kärlek och bota det dåliga samvetet med gåvor. Man ser ju vartåt det lutar. Jag måste ändå säga att det är så här jag trivs som bäst, flera projekt på gång, upptagna dagar och en stimulerad hjärna som inte har tid att älta livets svårigheter. När vardagen är fylld av spännande jobb kan jag även uppskatta tomma kvällar som jag gladeligen spenderar i hemmets lugna vrå med en god bok och en lurvig liten krabat på magen.
Hann med en sväng till gymmet för lite afro power dance och en halvmil på löpbandet. Jag tycker egentligen inte om löpband så efter ett par kilometer kom jag på att jag kunde köra korta sträckor och jobba på tempo istället, så dagens halvmil blev 26 minuter. Detta ska jag försöka förbättra, tror det kommer gå bra då jag började i mycket makligt tempo idag. En liten utmaning - någon som är sugen?

Ska försöka slänga i mig lite sen lunch och sedan iväg till nästa punkt på dagens schema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar