Räknare

fredag 4 februari 2011

101

Inlägg 101. Känns bra! Dokumentera inför framtiden, komma ihåg. Känner en frustration över att jag aldrig tycks njuta av nuet, alltid är det något annat som lockar mer, fantasier om framtiden, tankar och planering inför kvällen. När jag tittar ut över det gråa, trötta, regniga, kalla landskapet utanför fönstret så bannar jag mig själv för att jag inte njöt av Cali mer i somras. Värmen, solen, skratten, maten, kärleken. Då hade jag fullt upp med tankar inför framtiden, oroade mig, funderade - försökte lösa problem som inte ska lösas. Och nu sitter jag här, och drömmer mig bort - fortfarande lika svårt att stanna här... och... nu!!! Distraktioner, alltid en dator, bok, tidning framför mig. Aldrig helt upptagen av det som finns runt omkring mig, det som bara finns här och nu. Det får bli ändring på det, idag ska jag njuta av:
- att få knappra på min dator klockan 9,22 en fredagsmorgon
- en kopp hett te som känns välgörande för kroppen
- en promenad i ett februarikallt Sverige, känna regnet runt omkring mig
- bli stark och svettig bland andra medsystrar/bröder på gymmet
- sträcka ut kroppen, stilla sinnet under en timmas yoga.
Var och en av dessa aktiviteter ska jag försöka uppskatta. Inte tänka på andra saker, inte hasta iväg.


seize the moment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar