Räknare

torsdag 3 februari 2011

Morgonpigg

Vaknade och kände mig utvilade, fortfarande mörkt ute. Hoppades på att klockan skulle vara halv sju, ville gå upp. 5,37. tvingade mig själv att ligga kvar i sängen 40 min till. Misstänker att det var en viss bebiskatt som ville ha uppmärksamhet och som väckte mig. Nu efter ett par koppar kaffe känner jag mig redo för dagen. Ingen träning idag, var seg på gymet igår, fick inte upp pulsen. Behöver nog vila en dag. Ikväll bortbjuden på middag, mys! Ska dock hem tidigt, kör vit vecka med nyttig mat, ingen alkohol, inga cigaretter och intensiv träning. Behöver grunda mig, rena mig.

Idag är det 7 dagar kvar tills jag får andas ut i finaste famnen, dra in hans doft, känna mig älskad och trygg. Vill inte sova på hela helgen, vill inte att ett ögonblick ska försvinna. Likt en svamp vill jag suga åt mig allt och spara i en reserv, så känslan kan få komma fram ensamma kvällar och sorgliga stunder när jag hade behövt honom här. Finaste vackraste du!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar