Räknare

måndag 21 februari 2011

måndagshosta

Fortfarande förkyld, det har nu övergått i en jobbig, rivig hosta. Jag får spel på detta, vill bara komma igång och träna igen och leva ett "vanligt" liv. Irriterande!!! Jag funderar starkt på att trotsa mina symtom och bege mig på favoritpasset i eftermiddag... Jag skulle skällt ut alla i min omgivning som tänkte tanken - men nu känns det som att det får bära eller brista. Antingen blir jag ännu mer förkyld eller så blir jag frisk. Eller hur?
Helgen bjöd i alla fall på massor av mys och avslappning, precis vad som behövdes!

Dagen började inte så bra, förutom hostan så lyckades dessvärre tekniken förstöra mitt humör rejält. Katten hoppas och studsar efter en liten stickad boll och försöker locka fram ett leende. Jag bestämmer mig för att andas djupt, le och starta den här veckan lite bättre. Ingen blir lycklig av att jag går och surar - speciellt inte jag! Har dessutom ett halvjobbigt samtal att ta itu med och då är det bra att ha energinivån i topp. En kopp kaffe till bara.



våga se färg i en svartvit värld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar