Räknare

lördag 31 juli 2010

Saturday diary

Har precis vaknat, älsklingen är iväg och spelar beachvolley och jag surfar runt lite och förbereder mig för att ta tag i dagen.

I torsdags började jag och B kvällen på El Palomar med två pitchers margarita. Happy hour is the shit :) Lite runda under fötterna tog vi sedan cyklarna till Hamnen där de varje torsdag pågår ett härligt beachparty. Underbara människor, musik, skratt och drinkar!! När det blev lite väl kyligt så cyklade vi tillbaks till pacifik, där det blev 80-tals dans på Blue. Superlyckad kväll!

Igår vaknade jag med självförvållad huvudvärk och bannade mig själv för den sista shoten Jägermeister som intogs mitt i natten, varför? Några Ibumetin senare tog vi oss upp och älsklingen fixade goda smoothies och mumsiga mackor. Med lite mat i magen kändes allt lättare, vi cyklade iväg till en väns pool och simmade och njöt av varma bubblor. Det var precis vad jag behövde då både benhinnor, anklar och rygg har krånglat på sistone. För mycket löpning månntro? Det en varm och solig dag så vi passade på att köpa med oss en latte och tog oss längre upp på west cliff (min favoritväg) för att spana efter surfare. Havet var dock spegelblankt, någon liten våg gjorde ett förvånat framträdande lite då och då, några av den lokala surfskolans elever paddlade tålmodigt runt och väntade på sin chans att prova sina nyförvärvade kunskaper. När hjärtat senare begav sig mot stranden och jobbet passade jag på att springa min runda, det gick bra men benen kändes mycket ansträngda. Två gånger fick jag stanna och stretcha och massera. När jag kom hem smorde jag in anklarna med tigerbalsam, hoppas att det ger effekt. En lång nap senare blev jag väckt av mobilens plingande. Kära K ville ta en liten cocktail. Jag hade bestämt mig för att avstå från alkohol, men det var ju ändå fredag. Vi kom överens om att max två cocktails fick intas och bestämde oss för att mötas på älsklingens jobb. Lite snabbt fixande och sedan bar det iväg. En lagom kväll (även om slutsumman blev fyra drinkar, inte två - jaja, man lever ju, eventuellt, bara en gång) med massa skratt, vi var helt klart lugnast i baren men hade mest weirdos omkring oss med dåliga raggningsrepliker. Jag var tacksam över att ha B som kom och räddade mig lite då och då :)

Idag blir det lite träning på förmiddagen, har en känsla av att mina stackars benhinnor behöver vila, i vanliga fall så blir det mer varierad träning än här. Men jag har bara löpning och cykling här som ger kardio-träning. Kanske en rask promenad och en timmas yoga? Ååå, jag älskar verkligen att springa... vi får se om jag klarar mig utan det idag. Det gör ont att powerwalka också, så är inte helt säker på att det är ett bättre alternativ. När B kommer tillbaks ska vi luncha här. God ekologisk asiatisk mat, sedan blir det förhoppningsvis en lugn kväll för mig. Kanske ytterligare en promenad och lite skrivande ikväll, ligger efter!!!

Ha en härlig Lördag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar