Räknare

lördag 3 juli 2010

Saturday diary

Gomorron, vaknade av solen redan kl 6. Sovrummet var brännande hett och otroligt ljust. Men efter att ha satt fönstret på vid gavel och en mörk tröja över ögonen så kunde jag sova vidare två tacksamma timmar till. Nu sitter jag med mitt morgonkaffe, om en halvtimma ska jag cykla iväg till dagens spinningpass. Det tar emot lite att sätta sig i en mörk spinningsal när vädret är så fantastiskt, men jag solade hela gårdagen och resultatet blev kräftröd - så att undvika solen idag är nog en god idé.
Gårdagen var fantastiskt, åkte till en väns föräldrahem och njöt av timmar på stranden och ännu mer sol på terrassen. Det var precis en sådan dag jag behövde, tid med de jag älskar, dem som känner mig innan och utan. Känns underbart. Energin började långsamt fyllas upp igen och jag känner att jag nu är redo att ta mig an de sista dagarna på jobbet. Kvällen tillbringade jag hemma, ett glas gott vin, god middag och en bra film. Ibland behöver det inte vara svårare än så.
Kvällen idag bjuder på tårtbakning, och smetätning så klart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar