Räknare

torsdag 29 juli 2010

San Francisco Baby

Å, vad jag älskar SanFran!! Det blev en riktigt lyckad dagsutflykt igår. Vi började dagen med lite träning (jag sprang 12 km, B drog ner till stranden för lite beachvolley) för att sedan vi åka ifrån SC runt lunch. Stannade på RipCurl-outleten, 70% rea men jag höll i slantarna denna gång :) Lunch inhandlades på Safeway då vi båda två var otroligt sugna på en riktigt god sandwich. Blev en med kycklingfilé, kronärtskockshjärtan, avokado, mozarella, aioli och pesto *mmmmm*. Färdkosten intogs medan vi åkte Highway 1 upp mot staden, otroligt vacker kuststräcka. Strålande sol, klarblått vatten och guldfärgade branta klippor. Vi hade räknat med dåligt väder (det är alltid kallt i sf), så vi blev glatt förvånade när solen sken från en klarblå himmel. Dagen bjöd på promenad i staden, lite shopping på Anthropology, Forever21 och ett par andra butiker. Vi tog oss längst upp i Macy-huset för en cocktail (ett måste!!!) och körde sedan vidare till Little Italy för att inta en god Italiensk måltid. Bruschetta och grillade grönsaker till förrätt, Gnocchi i gorgonzolasås samt Papardelle med basilika, champinjoner, tomat och gorgonzola till huvudrätt. Lite vin till det, sedan var vi mätta och glada. Fick grym craving efter en chai på vägen hem, så det blev ett litet stop i Los Gatos för att stilla mitt sötsug :) Väl hemma igen var det skönt att krypa ner i sängen, känner mig så lycklig som får somna jämte min kärlek var natt nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar