Räknare

lördag 30 april 2011

Kräver tillbaks mitt liv

De senaste dagarna har världen fullkomligt vibrerat av stress, hets och ovisshet. Igår kl 21 lämnades första utkastet av den kompletta uppsatsen in. Vi andades ut, log, kramades och firade med ett glas rött och getost (!!!) på en liten restaurang innan vi hasade oss hemåt för att ta igen lite sömn. Jag önskar jag kunde säga att jag nu skulle ut och fira Valborg med resten av den bubblande, sprudlande och berusade staden - men så är inte fallet. Jag ska befinna mig på jobbet för ett dygnspass om ca sju timmar, så inget festande här inte. Jag tror dessutom att är en mycket god idé att hoppa över alkoholen denna helg då mitt inre är lite i uppror, och svajande känslor och bubblande vin är en bad bad combination!
Morgonen spenderades med att fylla i ansökningar inför hösten. Fick ett något hoppfullt besked igår som hade kunnat förändra mitt liv. Det kändes som en livslina som kastades ut till mig, nu hänger den två meter upp, utanför räckhåll. Jag kan bara vänta och se om den antingen kommer för att plocka upp mig eller försvinner i fjärran.
Nu frukost sedan ett rejält gympass. Imorgon ska musklerna ömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar