Räknare

söndag 10 april 2011

Ånger

Sekunden jag öppnar ögonen så kommer jag ihåg varför jag skulle ha en lugn helg utan för mycket alkohol. Huvudet dunkar, munnen känns torr och jag har en olustig känsla i bröstet. Jag lyckades mota ut katten ur rummet, stänga dörren och efter att två ipren intogs fick ett linne agera ögonbindel. Nu, några timmars sömn, en halv kopp kaffe och två alvedon senare har huvudvärken fortfarande inte gett med sig. Men jag är fast besluten att denna söndag ska bli helt fantastisk och lagom produktiv ändå. Kl 11 väntar ett yoga-pass och dessutom ska det bli lite konditionsträning, ett par ansökningar ska postas och kvällen kommer avnjutas med en stor godispåse framför en lagom ansträngande film i min fluffiga säng. Ja, nu tar vi tag i dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar