Räknare

måndag 18 april 2011

För mycket för att fånga i ord


Lördagens lilla möte var fantastiskt. Vilken kärleksfull man, så genuin och äkta. Ett leende och skratt som når rakt in i djupet av min själ. Jag har läst flera böcker av His Holiness the Dalai Lama, men att höra alla orden irl gjorde att de verkligen landade. Jag blev påmind om vad som är viktigt i livet, jag bär det med mig i en kokong i mitt inre. Som en brinnande sol, en eld som aldrig slocknar. Ledorden under mötet var helt klart compassion, education, love, sincereness. Han pratade om vad vi skulle föra vidare till nästa generation, hur han ser människor för vad de är - människor - oavsett kostym. Genom att bemöta varje individ som sin mänskliga broder eller syster med ett genuint, varmt leende så förmedlar man mycket och river murar emellan oss. Han sa så mycket fint och hela upplevelsen var för mycket för att fånga i ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar