Räknare

onsdag 30 juni 2010

Back on track

Typiskt mig att överdosera träning när jag väl är frisk igen. Blev så ivrig att jag lade in lite för många pass de första dagarna, från att inte konditionstränat ordentligt på nästan två veckor så fick nog min kropp en liten chock. Men jag skulle börjat med en kort runda på lördagen, men benen var så pigga och andningen hur lätt som helst, så jag förlängde rundan till milen. Men igår var benen sååå tunga. Det var bara 12 h sedan mitt senaste gympass, och det märktes. Milen tog en timma att springa, och det var tuuuungt!!! Men jag gjorde det!

- Lördag: 50 min löpning, magträning
- Söndag, 35 min löpträning, styrka: rygg, mage, bröst och ben
- Måndag: Spinning, styrka gym: mage och armar, poweryoga
- Tisdag: Löpning 60 min

Idag blir det förmodligen vila, ska till min kära mor efter jobbet. Tar med löpskorna fall i fall jag får lite tid över, om inte annat för i morgon bitti. Ska försöka att få in kondition torsdag, fredag, lördag och söndag också och minst 1-2 styrkepass till. Känner att jag tappat lite muskler och blivit lite för mjuk runt magen. Men så som vi levde på semestern så är det inte konstigt, massa god mat, vin varje kväll - en hel del promenader men varken styrka eller fler än 2 löppass på hela två veckor. Men det ska vara gott att leva, eller hur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar