Räknare

torsdag 24 juni 2010

Update

Gissa vart? Jo, på jobbet så klart!! Det är en intensiv vecka arbetsmässigt, och jag känner mig svältfödd på sociala stunder med vänner. Drömmer om ett glas vin tillsammans med mina fina tjejer, intressanta samtalsämnen avverkas ett efter ett, en härlig mix av allvar och humor. Mina finingar, saknar er!!! Imorgon blir min första lediga kväll/natt på länge, den ska tillbringas med ANDRA MÄNNISKOR, haha - ja det är så jag känner just nu. Längtar!!! Hoppas på fint väder.
Unnade mig själv en ny klänning idag - igen... Shoppingrundan började lika veligt som vanligt, hoppade runt bland butiker, provade random plagg, höll på att inhandla flera stycken men gjorde en 180 graders vändning när jag närmade kassan. Tillslut inhandlades en liten turkos-lila sak från Gina. Efter ytterligare provning framför den inte lika förlåtande spegeln hemma, så blev det en rask promenad tillbaks till stan och en retur på den. Nu var klockan mycket och jag insåg att jag var tvungen att skynda mig hem för att hinna iväg till jobbet i tid, men när jag passerade MQ så råkade jag av någon konstig anledning slinka in där. Tre klänningar stressplockades ner från stängerna, provade och den ena av dem (den dyraste så klart) satt som en dröm. En silkesklänning från Stockhlm, lite armygröna och gråa toner, axelbandslös men med ett löst transparent sidenband som draperas över ena axeln. Fantastisk!!! Jag tror i och för sig inte att min plånbok höll med, men det struntar vi i nu, jag har jobbat rumpan av mig och imorgon är det midsommar och jag vill vara fin!!!
Nu är klockan kvart över tio och det är hög tid att skriva lite på projektet om jag vill komma i säng innan midnatt. Jag hör små hostningar från rummet bredvid, ajdå - bara jag inte har smittat honom. Vore så typiskt, stackarn! Min hosta är fortfarande det största störningsmomentet i vardagen, men med tre bisolvon om dagen håller den sig i schack. Mina storslagna träningsplaner har dock fått stryka med, de är under den senaste veckan utbytta mot powerwalks, yoga och lättare styrka. Missnöjet är stort, men jag samlar krafter inför följande vecka. Då ska fettet brinna (som Paolo säger på min hemma-tränings-dvd ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar