Räknare

söndag 20 juni 2010

Jobb på Jobbet

Firar att mitt mobila bredband äntligen fungerar, efter timmar i support med 3 (vilket dock inte var lösningen), med ett första inlägg på bloggen. Satsar på att hosta mig i form till resan, stackars grannar som jag förmodligen har hindrat från att avnjuta sin skönhetssömn. Och stackars min hals och mina magmuskler, så trött på att vara förkyld nu! Hade tänkt mig ett tufft spinningpass idag, känns välbehövligt efter en vecka av god mat och brist på träning. Nu när min vardag övertas av flertalet jobbtimmar känns det viktigt att utnyttja mina lediga halvdagar för träning.
Har arbetat någon timma med projektet, kommer verkligen in i olika flow, ibland är det tungt att bara öppna dokumentet andra stunder kan jag inte sluta skriva. Jag hoppas att det senare alternativet håller i sig, har fler saker än projektet som jag drömmer om att skriva i sommar. Längtar redan efter soliga uteserveringar, ett glas vin och knapprande på tangenter - best workplace ever!!! Dagstid får väl vinet ge böja för en islatte, man kan inte ha semester i sju veckor!! Men först ska projektet så gott som slutföras, sedan får resten av tiden gå till det mer kreativa skrivandet. Nu ska jag slutföra min "todo-lista för dagen", skriva lite till för att sedan ta itu med arbetssysslor när klockan närmar sig 9.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar