Räknare

söndag 27 juni 2010

Sunday diary

Nu var midsommar över för detta år, jag jobbade på dagen och for till en vän på kvällen. Där bjöds på god mat och gott sällskap. Min plan var att åka hem tidigt då jag återigen skulle till jobbet dagen efter. Men det är svårt att slita sig från trevligt sällskap :) Istället så fann jag mig själv krypa ner i min säng kl 4 på morgonen. Konstigt nog var jag inte direkt trött dagen efter, jag lyckades till och med att för första gången på två veckor springa en 10 km runda. Planen var att springa drygt 5, men benen kändes pigga och andningen likaså (trots det stora antalet cigaretter som intogs kvällen innan samt hostan som inte var helt bra) så jag utökade rundan och sprang i mål på dryga 50 min. Inte illa alls när målet var lugn jogg en halvtimma. Det var dock lite tyngre i morse, då blev det bara 6 km på fastande mage samt en timma på gymmet innan arbetet. Jag har bara styrketränat sporadiskt de senaste åren, en period så besökte jag styrkehallarna flitigt och visst såg jag resultat. Men jag är en periodare, ett tag var det spinning som lockade mer, ett tag steppass och nu löpning. Målet nu är att variera spinning, löpning, yoga och styrka. Under USA-vistelsen blir det nog mest löpning och yoga, ska se om jag har råd med ett gymkort när jag är där. Idag blev det i alla fall ben, bröst, mage och rygg. Kändes riktigt bra!!! Undra om jag har träningsvärk imorgon, *hoppas* :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar