Räknare

onsdag 30 juni 2010

Våga leva

Börjar dagen med en vacker bild från resan för någon vecka sedan. Underbara vyer och miljöer, jag är så tacksam att jag fick möjlighet att resa iväg och se något annorlunda. Man fastnar lätt i sin stressiga värld, kör bara på och tittar framåt - ibland är det nödvändigt att vrida på huvudet och se omgivningen också. Se hur andra människor har det, hur deras liv fungerar. Ofta får man med sig mycket tankar och idéer om man tillåter sig att vara öppen och inte kategorisera som rätt och fel. Jag tycker det är fantastiskt med olikheter, jag lever för dem. Så tråkigt livet hade varit om allt var det samma, förutsägbart och uniformt. Skillnader är självklart en utmaning. Att leva tillsammans med någon som fungerar helt olikt från mig gör att inget blir tråkigt, inget blir självklart. Men det berikar livet, ger nya infallsvinklar och i mitt fall, mycket att uppleva. Det är jag evigt tacksam för, att ha någon speciell som sprider så mycket glädje, som alltid har ett leende till hands och som inte är rädd för utmaningar. Någon som vågar leva, någon som får mig att våga leva, att skratta istället för att oroa mig. Evig kärlek till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar