Räknare

söndag 7 november 2010

Vågar följa hjärtat

Vaknade hyfsat tidigt med tanke på att det fortfarande bjöds vin i köket kl 3,15 när jag stapplade in till sängen. Känner att det blir en bra dag idag, jag vaknade av att solens strålar letade sig en mellan gardinerna med en styrka som är ovanlig för en morgon i november. Dagen bjuder framförallt på plugg men tror jag behöver ett Afro-pass ikväll. Söndagsdejten blir roomiesen framför ensam mamma :)

Klockan 3 i natt hade jag ett viktigt samtal om framtiden, inte den lämpligaste tidpunkten - men ibland vill man lätta hjärtat och det känns som att vänta en dag är som att vänta ett år. Sprida glädje och låta hoppet få komma tillbaks - det var värt mycket. Nu ler jag, lite halvt med sned mungipa då jag fortfarande inte riktigt vågar tro på det, men det är ett leende =)

Nu ska jag röja lite i köket, hänga tillbaks tusen plagg som inte blev använda igår in i garderoben, plocka fram mina papper och läsa hjärnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar