Räknare

torsdag 4 november 2010

Lovers lane

Det ligger mycket ångest, förväntningar, hopp, oro och förvirring i luften. Det gör att klumpen i magen växer, vad ska hända? Jag har några saker jag inte kan komma undan - jag tror att det bästa just nu är att fokusera på det som ändå ska göras. Resten får lösa sig, det som kallas livet är nyckfullt. När något verkar stå klart, kastar universum allt upp och ner. Universum, eller jag? Att inte agera, att låta saker vara - är det då det händer? Inte när man vill för mycket? Det verkar i alla fall som att allt pekar åt det hållet, jag känner oro inför mina handlingar, för mina känslor - för det beslut jag snart måste ta. Men denna gång ska jag stå kvar med båda fötterna på jorden, andas. Tillåta mig själv att samla mina tankar, se fakta, fundera. Impulsivitet är mitt andra namn, ibland blir det bra - ibland blir det mindre bra. Några ord har fastnat i mitt inre:
"När allt tycks vara upp och ner, osäkert, förvirrande. När du inte vet vad du ska ta dig till. Det kommer att lösa sig, det enda du behöver göra - är att Andas!"




Så det är det jag gör, jag slutar mina ögon och jag andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar