Räknare

måndag 6 december 2010

Veckoplanering

Har hänt mycket sedan jag sist skrev, både upp och nedförsbackar. Vinterns mörker påverkar mig starkt, jag finner inte längre samma energi som jag är van att ha. Varje inbokad timma i kalendern känns tung, även de saker som jag vet att jag egentligen njuter av. Men det är okej, jag tar dag för dag, tar det lite extra lugnt och försöker att vara mindful och hitta njutningen i stunden.
Det som gör att mitt hjärta slår lite extra är trots allt julen, jag har en del julfix att pyssla med, i vårt hem doftar det gott av hyacint, glögg, kanel och pepparkakor. Stjärnorna är tända och ljusen strålar i kapp. Det är glädje! I veckan ska vi klippa och klistra julkort!! Det som är det allra största är att jag får finbesök över jul, i hela 2 och en halv vecka! Det känns helt fantastiskt, att få fira jul, nyår och min födelsedag med någon som är mig så kär. Det gör även mig motiverad att jobba undan allt som ska in i under jul och första delen av januari så att jag kan njuta fullkomligt av att vara med honom, i nuet.

Veckan som kommer ser ut på följande vis:
Måndag - Handledning, (spinning int)
Tisdag - Föreläsning, arbete på kliniken, Jobb
Onsdag - Seminarium/Redovisning, lunchmöte (gym + sty yoga f)
Torsdag - pluggdag hemma, skriva klart ett par inlämingar och påbörja några andra (step + sty yoga)
Fredag - Föreläsning hela dagen, glöggfest på kvällen
Lördag - Jobb (sty yoga)
Söndag - Jobb (afro)

Jag försöker träna fyra - fem dagar per vecka, vet att det gör mig lite gladare och yogan gör mig mer grundad! Nu ska jag sätta igång med veckan, ta en andra kopp kaffe och läsa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar