Räknare

fredag 5 november 2010

Fredag - igen!

Veckorna går ju galet fort. Nu är det snart helg igen. Min helg ser lite annorlunda ut då jag jobbar dygnspass från och med i eftermiddag. Men fredagskvällen bjuder ändå på pizzabak, mys med film och en godispåse som inhandlas igår (jag har bara provsmakat liiiiite). Så det ska nog inte bli fy skam :) Måste dock försöka plugga under de timmar jag har fria på jobbet, har tenta om en vecka och nästkommande vecka är verkligen fullbokad. Lördag kväll, underbara Y och jag ska ut och svänga de lurviga och dricka rödvin tills färgerna omkring oss blir varma och musiken ljuv i våra öron, en plats där bara skratt och kärlek existerar. I detta vackra, oskyldiga rus ska vi förgylla vår och andras kväll med det vi är bäst på - ha så in i bomben roligt!!! När benen inte längre spritter av längtan efter att dansa till för hög musik, när hjärtat inte längre njuter av att slå i takt till rytmerna som tar över hela rummet, som förenar främlingar och vänner - då ska jag somna som en prinsessa i min stora mjuka säng och vakna upp till en Söndag i böckernas tecken. Men först en långfrukost med nybakat surdegsbröd, skratt och fniss över gårkvällen strapatser, citat ibland så genomtänkta - ibland så slumpartade, men de får ändå leva kvar år efter år. En samling till vår stora bok om vår långa resa, tillsammans!
Och sen var det ju nästan måndag igen. Ja, där har vi den - min helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar