Räknare

fredag 8 juli 2011

Tillbaks

Det har blivit en ganska lång bloggpaus nu. Behovet har inte funnits där och hittills är det vad som har styrt. Så vad har hänt sedan sist? Inga stora livsförändringar, kompassen pekar åt samma håll - är bara lite närmre hösten med alla förändringar. Flyttlasset går om en vecka, börjar knyta ihop säcken här jag är. Många nya möten, en del flyktiga, andra mer långvariga - början på något fint. Mycket tid har gått till att dra sig tillbaka, reflektera medan jag packar ihop och slänger stora delar av mitt gamla liv. Det livet som krävde ständig påminnelse om vem jag var i materiella ting. Som samlar tillhörigheter omkring sig och kallar det "mitt liv". Är det inte så då? Det som samlas ihop under år av livets gång, som associeras med både glada och sorgliga minnen, det är vad vi har kvar. Jag flyttar varsamt minnena långt in i mitt hjärta, makar undan dem, lämnar plats för att nya oförglömliga minnen ska få skapas. På samma sätt hamnar de fysiska minnena i soprummet. En process som är emotionell och stundtals lite vemodig, men oftast stärkande. Så mycket jag har gjort, så mycket jag är, så mycket jag klarar av! Fantastiska liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar