Räknare

måndag 18 juli 2011

movin on

Det här är början på något nytt. Efter veckor som inneburit utmaning efter utmaning, på personligt plan, så känner jag äntligen att jag kan andas ut. En nystart som inte nödvändigtvis innebär att allt från förr släpps, nej - mycket håller jag kvar vid. Omvälvande veckor som skakar själen ger dock en bra grogrund för nytt och friskt. Man kommer närmare sig själv, får en chans att se hur olika situationer och människor påverkar, vad som stärker och vad som bryter ner. Jag hörde de välkända orden klinga ur ett par högtalare härom dagen "du kan aldrig förändra vad som sker i din omgivning, i världen eller hur människor är - vad du kan påverka är din inställning till detta". Och det är väl så sant?! Mycket tid läggs på att gräma sig över hur saker och ting är fel, hur människor säger fel saker och inte förstår. Istället väljer jag att se det som en utmaning, något som kommer stärka mig och som jag kommer få ut något bra av. Med huvudet högt travar jag rakt in i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar