Räknare

onsdag 12 januari 2011

Trött morgon

En månad sedan sist, har väl inte haft så stort behov att skriva under jul. Har haft finbesök, mestadels har det varit otroligt trevligt och mysigt, men med vissa dippar också. Något man förmodligen får räkna med om man umgås med samma person dygnet runt i tre veckor. Nu finns en känsla av tomhet i mitt inre, jag har inte energi nog att fylla mina dagar mer, känner mig lite för ledsen hela tiden. Jag skyller på mörkret, kylan, slasket. Men jag vet egentligen inte vad det är. Jag har så mycket att vara lycklig och tacksam över, jag behöver bara ta mig ur denna gråa dimma. Jag kommer ihåg att jag mådde så i början av december, eller kanske hela? Men senaste tre veckorna har jag haft någon annan vid min sida och dessa känslor (av ensamhet?) har flytt sin kos.

Nästa vecka börjar uppsatsarbetet, hur roligt som helst egentligen, men glädjen finns inte riktigt där. Jag försöker planera mina veckor och hoppas på att jag snart kommer in ett flow. Lite yoga på morgonkvisten kanske hjäper? Absolut värt ett försök.

Idag:
- Kaffe
- Yoga
- Telefonsamtal och planering
- Skolarbete
- Gym
- Hem, dusch - mat
- Mindfulness-kvällskurs
- ev mer plugg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar