Räknare

onsdag 19 januari 2011

Nu gäller det!

Nu är vi i full fart mot mål, upploppssträckan är här och äntligen ser jag ljuset i tunneln. Sista terminen, uppsatsen, underbart!!! Fram till och med maj månad ska jag och min kära partner förkovra oss i all möjlig litteratur och likt kobror spotta fram allehanda vackra och intelligenta fraser. Slutligen ska det ner på pränt och bedömas och sedan kan vi förhoppningsvis lämna Lund med huvudet högt ;)
Knappt en halv vecka in i skrivandet har vi redan stött på problem, kanske tar det här en annan vändning, vi peppar varandra och försöker tro på det vi gör - oavsett metodval (som är det problematiska). Det är spännande i alla fall!!

Idag står dock lite annat på schemat. Först arbete på mottagningen ett par timmar, lite lunch och skrivande i eftermiddag, möte och lite träning på det. Kvällen blir inte vidare festlig då jag ska försöka lägga två timmar på att läsa och skriva. Jag tror på att hålla högt tempo i början så att det inte blir alltför stressigt i slutet.

Först frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar