Räknare

måndag 18 oktober 2010

Slickat mina sår

... så gott det går, försöker att hitta balansen mellan att vara emotionell, gå efter magkänslan och att lita på den rationella rösten som pratar till mig i allt hårdare ord. Oftast kan dessa två enas, jag tror de har gjort det nu. Inte för att det gör mig lycklig direkt, men jag går åt det hållet. Mot acceptans, tittar upp igen och blickar framåt. Vågar njuta av att hösten är här, älskade höst. Kravlös i sin natur, bjuder in till att få rå om sig själv, få spendera kvällar på det sätt jag älskar. Jag fyller min ipod med fransk musik och vandrar under träd som sprakar i rött, gult och orange. Njuter av den bistra, kyliga men friska luften. Livet bjuder på så mycket underbara ting, varje dag - det är inte det lättaste att upptäcka det, det är en utmaning som jag gärna tar.

Jag har blivit sjuk igen, när det är svårt för hjärtat så blir kroppen sjuk - detta märker jag om och om igen i mitt liv. När jag mår bra och är glad är jag frisk, när jag mår sämre och är ledsen blir jag sjuk. Jag trotsar den heta febern som har hållit mig i sängen sedan lunch. Nu sitter jag och pluggar lite, lyssnar på Joshua Radin och njuter av mina väldoftande ljus och en kopp grönt te. Imorgon har jag skola hela dagen och på kvällen har jag lite jobb att förbereda samt att jag måste repetera inför en dugga på torsdag. Torsdag - lördag ska jag hjälpa till att anordna ett event, jag får även gå gratis på en fantastisk föreläsning och workshop. Jag hoppas att jag är frisk och pigg tills dess. Men det tror jag. Nu ska skriva vidare, får passa på medan energin finns där. Snart stupar jag i sängen igen, önskar jag hade lite varm soppa, vem vill komma hit med den?



Att finna balans - så oerhört essentiellt men lika svårt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar